torsdag 6 februari 2014

Barnakuten.nu för vetgiriga vabbare

Jag är så glad att jag hittade in på barnakuten.nu vid en av säkert tusen olika googlingar på något kring barnsjukdomar. Efter att jag hittat sidan läste jag allt som doktor Cecilia och doktor Lina skrivit och (nästan) allt kändes helt rätt för just mig! Varje gång M är sjuk så börjar jag med att googla "symptom/sjukdom barnakuten" som utgångspunkt för vidare kunskapsinhämtning. Oftast finns till min stora glädje ett bra sammanfattande inlägg på barnakuten, där den genomgång av vetenskap på området som jag annars själv skulle behöva göra redan är gjord!

Glöm inte läsa kommentarerna för ännu mer matnyttig info, både Lina och Cecilia är jättebra på att svara på frågor även där.

Nu kanske någon undrar vad jag inte riktigt köper helhjärtat från de fantastiska läkarna? Det handlar om deras syn på kost till barn och främst socker/vitt mjöl. Jag ska skriva ett separat inlägg för att förklara hur jag ser på den saken.

/M1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar